Etiketler

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,


Sonbaharda ilkbahar günlükleri hoş oldu 🙂 Bahar isyancıdır, derler, bunu ilk bahar için söylemişler, geçen günler gelen günlere benzemiyor, bazı şeyler temelde aynı kalıyor,ayrıntılar ayrışıyor, ben de merak ettim, geçen nisandan önce geçmiş olan nisan nasıl geçmiş.

(Kopyalayıp, yapıştırırken baktım da Nisan güzel geçmiş, aaaah yeniden gelse 🙂 )

2 Nisan

Nisan ; bir şaka ile başlayan, adına özgü yağmurları olan, bu yağmurları kısa süreli aşkları çağrıştıran, sonunda çocukken muhteşem kutlanan, çok renkli bir bayramı olan, insanları manto ve paltodan soyan, yaza ufaktan ısındıran, içinde 35 senedir bir film festivali barındıran bir aydır. Bu hafta biletlerimi aldım, sağda solda sanat ve kültür şehidi olmaz isek bacımla beraber on film göreceğiz. Başka ülkeler, başka dünyalar, başka diller, başka dinler …
Her şeyin bir sonu var, bazı sonları görüyoruz, bazılarını tahmin ediyoruz, bazılarına da ömrümüz yetmiyor. Bu haftanın da sonunu gördük. Memleketin hali malum, hiiiiiç o dallara basmıyorum. Çünkü ; Hap kadar çocukların bile yaşına başına bakmadan, bir alt yapısı olmadan, ağzından tükürükler saçarak siyaset yapmalarına, kulaktan menfaati kadar bilgi sahibi olanlara sinirleniyorum. Bu nedenle konuşsam, yazsam faydası yok, susuyorum, gönül de bir şekilde razı olacak artık.
Hafta içinde Tomris Uyar’ın bir öykü kitabını aldım, okudum, içine de bir not yazdım, tanımadığım ama kitap okuyan birine kargo yaptım. Benim zincirim tahminimce olmadı.Çok da hayal kırıklığı yaşadım sayılmaz, bakıyorum, görüyorum, anlıyorum çok şükür.
Apartmanın doğum günü çocuklarına da kitap aldım. “üstünüz, başınız, oyuncağınız çok, bu da hayal dünyanız için ” dedim verirken, hemen paketi açıp bağırlarına bastılar ama devamını bilemem. Ben iç huzurumun peşindeyim. Verdiğim sözleri tutmak, birinin elinden tutmak, bir şey öğrenmek, bir şey öğretmek, paylaşmak, sevmek, hoş görmek … gibi beni gülümseten, karnımda kelebekler uçuşturan şeylerin peşindeyim. “Karnımda kelebekler uçuyor” bunu bir kaç yerde okudum ama hissedemedim, yazdım belki bi sihir vardır 🙂 karnımın içi bana pek ilginç gelmiyor. Yağların arasında yorgun bi mide, ondan daha yorgun karaciğer, tembel bağırsaklar, varsa dalak bu karmaşık ve estetik olmayan ortama bir kelebek dahil etmeyi düşünemiyorum.Kelebekli bir mutluluk tanımı olacak ise onu baharla birleştirip, başımda esen kavak yellerinin arasına renk olarak katarım. Mamafih yeniliğe açık olduğumuzdan, böyle bir tanım da var diye şeyeddim, belki onu da yaşarız. konu başka yerlere bağlanacaksa da “Grinin elli tonu” nu okumadım ama bizim kuşak da “100 Fırça darbesi” ni okudu dermişim. Konu uzar giderse tek favorim Nabokov’un Lolita’sı . Edebi dili muhteşem, adına bakıp da aldanmayın, içinde hiç bir erotik sahne geçmez ama düşündürür. Konu ise “dünyanın her yerinde böyle şeyler oluyor” dedirtiyor. Zaten dünyada hep benzer şeyler oluyor, benzer insanlar, benzer sonuçlar var ama bazı şeyler devamlı tekrar ediyor, bir türlü tecrübeye dönüşmüyor.
Nerdeeeen nerelere geldik. Bu da önemli bir sorun, bir yol haritası olmalı insanın. Misal dün korulukta üç kadın gördüm, parkurun başında “yürüsek mi, patates kızartması mı yesek” tartışması yapıyorlardı. Sonunu görmedim. Muhtemelen iyi olan kazanmıştır.
Bir yanlış ile bir doğru devamlı cenk ediyor, iyi olan da kazanıyor. Yalnız, hem doğru, hem iyi, ikisi bir araya genelde denk gelmiyor.
Bir sürü yazmışım, gözüme pek bi kırmızı çizgi çarpmıyor, okumadan basıcam düğmeye, hazar günlük bunlar, ruh hallerinden seçme saçmalar. Zaten,
“Ben yağmura deli, buluta deli, bir büyük oyun yaşamak dediğin, beni ya sevmeli, ya öldürmeli … /Gülten Akın”

4 Nisan

Tam olarak rakam veremeyeceğimiz sayıda insan pazartesine sövüp sayarak güne başladı. Neden ??? !!!! çünkü dinlenemediler, çünkü işlerini yetiştiremediler, çünkü planları planlandığı gibi olmadı, çünkü, çünküüüü. çünküüüüü ….
Bir yığın mazeret. İnsan sebebi olduğu şeylerin sebebini hatta olumsuz sebeplerini başka yerde aramaya bayılır.
“Çoook şükür, yeni bir gün, yeni bir hafta daha, elde var 7×24 saat, aaay bi de bahar !!” demez insan da suratını aşağıya doğru sallar, içini dışını öldürür, tüm yaşam umutlarına fiilit sıkan esas kendi zararlıları kınıyorum.Bu arada filit zararlı haşarat için ev yapımı pompalı bir ilaç, bir pompalı tüfek kadar tesiri var, bizim pompamız kırmızı idi, bak şimdi hatırladım, çocukların ulaşamadığı yerlerde saklanır, bazı yetişkinler intihar amaçlı da kullanırdı.
Biliyoruz ki “yaşamak zor ve zahmetli bir iş” güzel yanları da var ama. Biliyoruz ki “Dünyada kötülük kol geziyor, hatta ordu halinde üstümüze üstümüze solda sağdan geliyor” Pekiii , biz iyi miyiz acaba ? Bir gün içinde kaç kişinin yardımına koşar, bir isteği “angarya” görmeden yerine getiririz, bir gün içinde karşılıksız kaç iyilik yapa bilriz ? Bu cevapların içine illa ki yalan karışır, illa ki savunulacak bir yan vardır.
Beden yorgunluğu, iyi bir uyku ile gider, iyi bir uykunun da 5-6 saati bedene yeter. İyi uykunun birinci şartı iyi kafadır. İyi kafa, iyi kafa yapan malzemelerde değil, sağlıklı düşüncede bulunur. Sağlıklı düşünce de “pozitif değer yüklü, sorumluluk taşıyan, taşıdığı sorumluluğu da uygun yerlere bırakan, ertelemeyen, empati yapan, hoşgörüyü lafta taşımayan, kendini geliştiren, değiştiren. çelişen yerleri dikkate alan” bir düşüncedir kiii düşünmesi bile bazı insanlar için zordur. Kafada kırk tilki, kırkının da kuyruğu var, bir birine değmesin, ama , olmaz, olmuyor.
Diyorum ki ; Şu tilki sayısını bi aşağıya çekelim, her şeyi bilmek, herkesi yönetmek zorunda değiliz. Dünya biz öldükten sonra da dönmeye devam ediyor. Olması için, elimizden gelenleri yapıcaz, olmadığı yerde kader, kısmet deyip, sonucu da kabul edicez,
Herkeeeees işini yapacak, iyi yapmanın yollarına bakıcak, Bekleme ve biriktirme ruha zarar, fırıldak olup menfaat etrafında dönmek çok zarar, eğitim, plan program şart, olasılık hesaplarını kabaca yapıp, olmayacakların olma ihtimali de var demeliyiz.
Hatta cümleten günaydın demeliyiz, hatta “kuş ölür, sen uçuşu hatırla”, “Öyle güzelsin ki kuş koysunlar yoluna” da desek olur.
Aaaay hadi, ne günahı var pazartesini sevelim. İçinde Kandil olan, Festival başlatan, yağmur ihtimali olmayan bi hafta, olan ağaçlar yeşillenmeye başladı, çiçek açtı meyveler,kuşlar iyi haberler getirsin, Allaaaahııım !!!! içimize dışımıza bahar gelsin, cümleten 

5 Nisan

Dün haber aldı idim, E-5 de tüm üst geçitler pankartlarla donanmış, meğer “Gençlik yeni anayasa istiyor ” imiş, Sabah arkadaşım resim koyup da not ilave etmiş.”Bu “gençlik” her kimse artık,önce ölmemeyi istese ya..” Bu ülkede gençlik şamar oğlanı, çocukluk hikaye, kadın olmak büyük ceza. Sabah sabah atar yaptım ama devam etmeyeceğim, aklımdan geçenleri dilime gelmeden ört bas ettim, Panama Belgelerinde ismim yok diye kendimi teselli ettim 🙂Aaaaah aaaah her şey bir günde olmadı, olanların geçmişine inmeye kalksan dipsiz kuyularda kaybolursun. Taze bir suçlu yok, yılanı dokunmadığı için besleyenler var.
Bahar şakacıdır, bahar aldatır, bahar kandırır, bahar havalandırır, bahar uçursun bizi … Baharla ilgili her şeye inanmak, baharı yaşamak istiyorum. Bahar bahardır, ikincisi olmaz, tüm baharlar bir birinin devamıdır, bahar önce içimizde başlar, Yakışır sabaha içinden “bahar” geçen şarkılar. Bahar mı bizim elimizden tutar, biz mi bahara bi el atarız bilmiyorum. Bildiğim tek şey ; dünyanın çivisi çıktı ve oramıza buramıza batıyor, savaş rüzgarları, tamtamlar, eziyetler, orantısız cezalar, cinsel olan, olmayan istismarlar, kara paradan ak yapanlar, sayı ile hanım alanlar, her güne bir fetva verenler, o fetvanın yolunu gözleyenler, çılgın cahil kalabalıklar, o kalabalıklardan uzakta kalanlar … daha neler neler.
Herkes için huzur istiyorum, derdimin sıkıntımın evin içinde kalmasını istiyorum, memleket hallerinin kara bulut gibi üstümde dolaşmasını istemiyorum. Büyük resmin içinde küçük bir parça, çözülebilir, halledilebilir problemlerin sahibi olmak istiyorum. isitiyorum da büyük resim tükrük içinde kaldığı için yerimi bulamıyorum. Daha bir sürü şey , “Allahım !!! her şey bir rüya olsa, unutarak uyansam …”

6 Nisan

Birisi birisine “Akıllı ol !!!” dediğinde karşısındakinin aklını yetersiz , kendini çok yeterli, hatta fazla aklı olan biri gibi mi hisseder ? Ya da aynı akılda olmaları için karşısındakinin inceden kalına değişmesini mi diler ? Neticede ortak bir istek var, aynı ayak oyunları için aynı hava çalsın !! Memlekette aynı hava aynı ayak yıllardır devam ediyor, ama makyaj çok iyi, aynı sonuçlara, ayrı yerlerden ulaşıyoruz.
Geçici gündem ne bilmiyorum ama kalıcı gündem kalmaya devam ediyor, hatta yerleşti, gitmez hissi bile veriyor. Toplum ; “Kol kırılır, yen içinde kalır” toplumu olduğu , “elalem ne der, ayıp, günah” kuralları ile yönetildiği için her şey normal. Anormallikler birden patlıyor, baskılar, baskılar … derken çocuklara kadar düşüyor tatmin olmalar, denemeler yanılmalar.
İlk çocuğumu kucağıma aldığımda uzun uzun ellerine, elimi tutan ellerine bakmıştım, tırnaklar, kıvrımlar, minik gamzeler, parmaklar, ondaki kuvvet, bakışlardaki şaşkınlık … bir su damlasından nerelere, kucağına alınca sorumluluğunu da hissediyorsun. Bir çocuk yetiştirmek, iyi bir çocuk yetiştirmek en az on kişiyi etkiler. Saksıda yetişmiyor bu çocuklar, yıllarımızı veriyoruz. Koruyup kollarken, korunmasını öğretiyoruz. Bilmez çocuklarım ; İlk anahtar verdiğimde kapıyı açmalarını bir üst kattan izlediğimi, ilk bakkala gittiklerinde arkalarından gidip geldiğimi, ev partilerinde “saat beşte gelir seni alırım” dediğimde aslında kapının önünde beklediğimi, banyo yaptırırken her sıyrığa, her morluğa titreyerek baktığımı … ama onları ne kadar sevdiğimi bilirler, sevmek yanında bir çok duyguyu da taşıyor. Çocuklar ; ticaret amaçlı, soy sop sürsün amaçlı, hava atma amaçlı … değildir. Çocuk kanından canından bir parçadır, özen ve itina ister, var ise eğer bir takım şeylerin önüne geçer, “hem pastam dursun, hem karnım doysun” olmaz. Oldurmaya çalışanların çocuklarının nasıl ziyan zebil olduğunu görüyoruz. Bu çocuk tacizlerinin tek bir suçlusu asla yok
50 milyon vatandaşın kimlik bilgileri internette imiş,veri tabanı 2011 seçim kurulu bilgileri imiş,Bakan “konu mühim değil değil, geçmişte yaşanmış, bildiğimiz bir konu” demiş, İzlanda başbakanı istifa etmiş,dün meclis laf söz üzerinden yine karışmış, özür dilemesi gerekenler işaret edilmiş,herkes koltuğuna sıkı sıkı yapışmış.meyve sebze kuruş ucuzlamış,bu yıl ekilen lale sayısında bi azalma var, para başka bir yer buldu hazar, Nisan Mayıs ayları, gevşer gönül yayları desek de gevşemedik, gerilmeye devam, Panama’ya gitmeye ne gerek var, ne varsa bizim memlekette var, alası var, en heyecanlısı en ekşıııınlısı var.
Bi huzur yok, aramaya devam ediyoruz. İç huzur olası ama iyi insan olmak için elimizden geleni ardımıza koymayalım , Günaydın 

7 Nisan

Bu yılda baharı görmeden yaz gelecek gibi, dün kızım eve dondurma ile geldi. Sezonu açmış. Gerçi bizim evde bi İnternet, bilgisayar yasağı bi de dondurmanın mevsimi yoktur. İnternet her zaman en iyi salondan çekmiştir, kimsenin odaya kapanma imkanı olamadı 🙂 Şimdi telefonlarla odaya kapanma mümkün ama artık gerek de kalmadı,Bazen tüm koltuklar dolu, tüm eller meşgul, tüm gözler fırıl fırıl , bi de geyikli sohbet oluyor, hatta aynı anda film bile izliyoruz 🙂))) Bir şekilde aile olduğumuzu hissetmemiz lazım, bu da yollardan biri 🙂))
Soğuk ve ekşi ile aram yoktur, bi tek sade sodayı çok soğuk içerim, eşim ise dondurmayı kasesi ile Amerikan usulu yer, çocuklar diş çıkarırken diş etlerine dondurma sürerdi, yani kundaktan dondurmacı bizim çocuklar, sütü el kadardan bile dolap çıkmış, soğuk içtiler,terleyince üstlerini değiştirmedik, banyo yaptıktan sonra sokağa çıkardık, çorapsız, hırkasız yatırdık, her gün, her mevsim yıkadık … Bademcikleri inmedi ama orta kulak iltihabından epey bi çektik ama sonuçta soğuğa karşı biz korumadık, kendi savunma sistemlerini oluşturdular.
Bugün günlerden Regaip Kandili, kandiller, bayramlar birlik ve beraberlik ruhu olsun diye. Birbirinden nefret eden, diş bileyen, dinin bir sömürü haline geldiği, inançların “öküzün altında buzağı arama” şeklinde sorgulandığı bu günlerde aynı gökyüzünü bile paylaşma savaşı veriyoruz. Tüm dinler, tüm kutsal kitaplar iyilik, merhamet, adalet, hoş görüyü emreder. Dini temsil edenler amaçtan sapınca ruhlar da sapıyor, sapkın ruhlar ortada serseri mayın gibi, yorgun mermi gibi (Bunu da yeni öğrendim, havada hızını kaybedip, hedef şaşıran, tesadüfü bir yere konan mermiler, komplo teorilerine müsait bi konu) dolaşıyor, toplu vuruşlar, toplu sonuçlar veriyor, ondan sonrada kutlama hak getire, herkes istediğini istediği şekilde kutluyor.
Üç aylar; şefaat, merhamet, rahmet ayları, iyi insan olmak için fırsat günleri, komple temizlik günleri, ruhu kötülüklerden arındırma günleri de amacına ulaşamıyor. İnsan her şeyi bir arada yapma özürlü, ne bu dünyadan geçiyor ne de öte dünyadan umut kesiyor. Bunlar geniş konular, yazma ile olmaz, isteyenle çaya çıkalım konuları 🙂
Pişi yapıp komşulara dağıtacağım, hısım akrabamı arayacağım, herkes için iyi şeyler dileyeceğim, tüm dünya için huzur isteyeceğim. Bu arada aklıma orta boy geldi, ben üniversite sınavları için okur üflerken, “anne bu bir seçme sınavı, herkes için dua olmaz, lütfen dikkatli dua et” derdi, şeytani düşüncelerin hep bi başlama sebebi var zaten, ben de duaları “çalışan, gayret edene hakkını ver yarabbim !!!” modeline çevirdim gari 🙂)))
Önümüzdeki hafta evin annesi için film festivali haftası, baba için fuar zamanı, bazı çocuklar için sınav haftası, büyük oğlan için seyahat haftası, kuzey ışıklarını kaçırdı, geyik eti yemeğe İskandinav ülkelerine gidecek deli doktoru arkadaşı ile, aaay hadi hepsi için inşallah.
Bu durumda yazma çizme işleri zor, ara ara gelir günler nasıl geçiyor yazabilirim, filmlerimi illa ki yazıcam dermişim, hem anne hem de entelektüel olmak emek istiyor, gayrete devam,
Öncelikle hafta sonu için yatılı izin isteyen kızıma en az 25 farklı “hayır” sebebi bulmam lazım. Uğurlarken “umutlarım yeşillensin mi ” diye sordu “az su dök, bekle dedim” Gerçi bununla zihin çalışması yaparken öbür işleri de yaparım, bu arada dün ayak parmaklarımdan birini dolabın kapağına çarptım ve tahmin ettiğiniz gibi insana acı veren en son nokta ama müthiş bi acı, bakalım ayakkabı ile durum ne olacak, dondurma zamanı geldi ise parmak arası terlik zamanı da gelmiş midir ?
Cümleten Hayırlı kandiller olsun, Kandil arayıp sormak için bir fırsat olsun bi de Günaydın olsun 

11 Nisan

Hareketli bir haftasonundan yağmurlu bir pazartesi sabahına geldik, hoş geldik, hoş da buluruz inşallah. Son dört gündür memleketten haber almıyorum sayılır, kulağıma gelenlere göre değişen bir şey yok. Şehitler ölüyor, vatan bölünsün diye gayrete devam. Geçen metrobüsten iner inmez, çelik yelekli, gözlüklü, silahlı bir polisle burun buruna geldim. Hiç şaşırmadığıma şaşırdım. Evcek sabahtan evi terk edip, akşam geç saatlerde hatta yarın olurken buluştuk, bir iki muhabbet, ” senin günün nasıl geçti, benim ki nasıl idi “, akşam yemekleri genelde sokaklara denk geldi, ama evde de yemek var idi, ben hep eve aç geldim, mümkünse sokaklarda tuvalete gitmedim, benim böbrekler evi tanır zaten 🙂) Yani diyeti bozmadım, hijyene dikkat ettim. Her yer bi kalabalık bi kabalık idi kiiiii, insanlar, araçlar salkım salkım. Ben bu arada kendimi mutlu ederken evi de ihmal etmedim, gelince bir iki toparlayıp, eşim gelene kadar bi fasıl uyudum, sonra herkes yatmaya gidince kalkma saatine de az kalmışken bi daha uykuya niyet ettim amaaaaa, tutturması çooook zor oldu, böyle olunca da saat çalınca insan, “ne oluyoruz” diye bi şaşırıyor, alarmı susturmak için tüm saati bağrına basmak zorunda kalıyorsun.
Bu sene yeteri kadar lale ekilmemiş, sanırım bütçeyi Taksim’e taş döşemeye ayırdılar. Meydanın iğrençliğini anlatmaya kelimeler yetmez. Festival Taksim’de sönük geçiyor, oralarda hala bilet var, fakat diğer sinemalar dolu. Dünkü söyleşide sorularında İngilizce sorulması hoşuma gitti, ilgili ve bilgili gençler umut veriyor, altı film izledim, dün akşam da yazdım zaten, hepsini de beğendim. Gördüm ki ; Kimine göre tesadüf, kimine göre kader ama hayatımızın bir anda dalgalanıp, ters yüz olduğu zamanlar var, misyonerler de cemaatler de aynı kapıya çıkıyor, güzel bir şey zorla çirkine dönüyor, ana baba evlat üçgeni varsa kardeşlerle çokgen oluyor ve illa ki köşeler bir yerde birleşiyor, herkesin aşka, sevgiye, huzura özlemi var da bildikleri yol bazen çıkıyor, bazen çıkmıyor. Yaşlanmak, varsa ömür kaçınılmaz, illa ki bir yerden kaçak oluyor, kendine bakmalar, germeler, sağlıklı beslenmeler … felan fistan bir yere kadar, aile olmak herkesin dileği ama “nasıl olunur, olunduğunda içinde nasıl durulur” işte sorun burada.İnsan her yerde aynı insan, davranışı toplumsal izler belirliyor, her toplumda öğrenilmiş, nedensiz niçinsiz davranışlar var, bunları fark edip de sorgulayanlar, baş kaldıranlar, asiler rahatını bozduklarına göre kötüler, rahat vaad ettiklerine göre iyiler. İnsan esas söylemesi gereken şeyleri söylemiyor ama söylemiş gibi karşılık bekliyor. Bu da içimizin dışımızın bir olmadığının en büyük kanıtı. Beklentiler; beklenenle bekleyenlerin sorunu değil, beklentiler herkesin sorunu. bunu aşanlar var gibi de yine de şüpheli, bir ılık dalga ara ara dolanıyor vücutlarda, söndürmekte elimizde ateşe çevirmekte.
Sevdiğimiz şeylerin peşinden gitmekte fayda var. Önce iç huzur, herkesin iç huzurunun da değişik yöntemleri var. Ben başka dünyalara bi bakıp tekrar kendi dünyama dönmeyi seviyorum. Mutluluk ile huzur doğru orantılı, bazen şükür, bazen tefekkür, bazen empati, bazen …
Bugün evdeyim, ilçe sınırları içindeyim inşallah 🙂 Pazar gününe kadar festival devam ediyor, daha bi belgesel beş filmim var 🙂 Hayat hızla akıp giderken ona ayak uydurmak gerek, her işin başı sevgi, saygı. Haydin, herkes rollerini oynamaya başlasın, makyaj serbest. Cümleten günaydın, iyi bir hafta olsun, yağarsa Nisan yağmuru şifa derler, ıslanın gitsin 

12 Nisan

Nisan yağmurlarına takıldım. İki gündür akşam üstü yağan yağmurdan şüpheliyim. Gerçi takvime göre bu şifalı yağmurlar 14 Nisan ile 14 Mayıs arasında ama her şey değişiyor, belki o da değişmiştir. Konya’da Mevlana Müzesinde Nisan Tası var, Dışı dua yazılı, derin bakır bir tas, kapağı da var, içine toplanan su, okunur, şifa için dağıtılırmış. Kırk ikindi yağmurları da derler, eskiden Konya’da yağarmış. Bir sene kırk gün yağdığını ben de gördüm. Bize çocukken derslerde yağmuru ağaçlar çeker diye öğretmişlerdi, şimdi yağmurlar beton suluyor, Ayarı da yok zaten, ya hiç yağmıyor, ya da her şeyi önüne katıyor, bir çok nedeni var tabi ki de.
Dün BJK eve dönsün diye programa ara vermiş idik, bugün kaldığımız yerden devam, Akşama bir filmim var, evi yola koydum, büyük oğlan bu hafta sonu gidecekmiş, kızın kurs işini de hallettim. Bir butik dershaneye para basmaya başladım. Kızımdan umutluyum, hep derim, dereceli oğullarıma zekası beş basar da her zaman kullanmıyor, bu sene serbest bıraktım, ara ara kullanıyor, dersleri daha başarılı, dün yine ojeli gitti, demek ki bir şey demiyorlar, “Eğitim ve öğretimin kılık kıyafetle ne ilgisi var, olay beyinsel, ojesiz tırnaklar, bol paça pantolonlar zihne kısa yol mu açıyor” diye de bi savunması var, haksız da değil. Zaten bu kız çooook renkli, bu ay içinde doğum günü var, çarşıyı eve taşımaya başladım, bu aralar ne alırsam, doğum gününe sayıyorum 🙂))) Kafamda bir parti hazırlığı var, eğlenme ihtimalimiz yüksek 🙂)) Kız başka şey canım, bazen çok gülüyoruz, bazen ben onu koridorda bekleyip ” Böööööh !!!” diye korkutuyorum, tamam, etik değil ama yapıyorum işte, bulaşık makinesini boşaltması, dolabını düzeltmesi konularında ısrarcıyım, tabii ki de on istekten üçünü zor yapıyor ama akşamları çay yapıyor, internetten komik videolar yolluyor, geçinmenin bir orta yolu var,
Çocuklar iyi hoş da onlara iyi ve güzel bir dünya bırakamıyoruz, bir yandan radyo dinliyorum, kusacak gibiyim yeminlen. Herkes kendi doğrularına taraftar toplamaya çalışıyor, namus her şeyin önünde gidiyor da savunma yapanlar hırsızlar, yalancılar, şerefsizler. Şerefsizin tanımını yanlış mı biliyoruz. Her taraf tezgah, bu tezgaha gelenler aptallar diye sanırdım da değilmiş, bir yazı ile aydınlandım, bunlar aptal değil, ahlaksızlar.
Benim inancım tam, her şeyin bi hesabı var, stad niye iki kere açıldı diye düşünen kaç kişi var ?
Cümleten günaydın, bahar ortalığı yeşertmeye başladı, umutlarımın umudu var  Eski günleri geri istemiyorum ben, varsın mazi fotolarda, hatıralarda kalsın, yeni günler, yeni güzelliklerle gelsin, bahar yenilesin bizi, hadi işallah 

13 Nisan

Etnik kökenimiz Karadeniz olunca biraz tekinsiz derler bize. Anlık değişimlere gebedir ruh halimiz, genelde cümleten böyleyiz de başka bölgelerle karışınca kendimize çeki düzen vermeye gayret ediyoruz mu acaba ? Ediyoruuuuuuuz !!! Misal ben İç Anadolu’ya gelin gitmiş mi sayılırım, sayılırım, biraz gittim, 18 yıl kadar, oradan bir sürü davranış şekli öğrendim. Daha sakin, daha gizemli, daha planlı insanlar.(Planlı derken içten pazarlıklı demek istemiş olabilir miyim, olmam, olmam , diye bi kıvırdım) Bizim yöre insanı gibi anında dökülüp saçılmazlar, Sabrımın temellerini evlilik attı dermişim 🙂)) Eşi seçip kendi bölgene taşımak başka, seçilmiş eş ile onun bölgesinde yaşamak başka, toptan hepsine tecrübe diyoruz, tecrübe edip yazıyoruz deftere, sonra o defter zihin sandığına, arada açıp bakıyoruz, “ictahatı birleştirme kararları” arıyoruz. Aaaay bu terim de aklımda Hukuk derslerinden kalma. Benzer olayların farklı sonuçlarından bi sonuca varma. Amaaaaan hayatın tümü muhasebe zaten, kasaya giren hiç bir şey kaybolmaz, hiç bir şey yoktan var olmaz, her şey bi şeye tekabül eder. “Ara ara, yakın mesafe bitmiş olsa da …” Bi de ne aradığımızı tam olarak bilsek, “daldan dala !”
Akşam yatışımdan belli idi, sabah kalktım, cin tutmuş gibi. Kahve ile bilinç altını suçluyorum. Biri iç, diğeri dış mihrak olan bu sebepler yüzünden pırıl pırıl bir sabaha bulutlu uyandım. Halbuki kara bulutluk ne var, Nurlu ufuklara yelken açmış gemilerde pranga mahkumları gibiyim. Ben de devamlı memnuniyetsizlik hali var, her şeyi bazı insanların anladığı gibi anlayabilsem.
Genelde bilmediğim numaraları açmam, geçen bi açasım tuttu, bir partiye kayıtlı imişim, bilgilerim güncellenecekmiş, tahmin ettiğiniz parti, şu sıra yine saymaya başladılar , kapıya da geliyorlar evde isem açmıyorum. Kadın daha konuya girmeden, “Ben parti üyesi değilim” dedim, “o zaman niye bizi meşgul ediyorsunuz, merkeze gelin de kaydınızı sildirin”, “Ne işim var merkezde nasıl kayıt etti iseniz, öyle silin ” dedim. Bir sürü kendine göre geçerli neden saydı, biri imzamı atmışmış, gelmem lazımmış, gitsem iksir mi verecekler acep ? Dönmeli iksirden, yapıp ettiklerime “ne içtin bacım !” dedirteceklerden, dün ben yokken akşam üstü bi daha gelmişler, bu arada kadın bana “geliyoruz, geliyoruz evde bulamıyoruz” da demiş idi. Allahım gülsem mi ağlasam mı çoşsam mı karar veremedim.
Bir hava durumu sayfası takip ediyorum, meteorolog kuraklık had seviyede, yağmur yok, üçüncü hava alanı kuzey ormanlarının içine tükürdü diye yazmış, O malum partili biri de “sen milyonların takip ettiği bir sayfasın, kalkınma hareketlerine darbe vurucu açıklamalar yapamazsın” diye yazmış, dingil ! hakket dingil bunlar. Tek başına bi işe yaramayan, teker döndüren, mesafe aldıran, dingiller, ben argo anlamını şeyeddim ama.
Dün yol boyunca bir kadının telefon konuşmasını dinledim, rüyasına kadar anlattı, sonra da yanlış yerde indi, içimden “adalet ola bilir mi” diye sordum, Film fena değildi, aslında hoş ve eğlenceli, tıklım, tıklım dolu idi, İtalyan işi, sonra toptan yazıcam, Bugün pazara gitmeyi düşünüyorum, Şu yapışık içsiz bezelyelerden alıcam, biz onun tavasını yaparız, aynısını patlıcandan, fasulyeden de yaparız. Bu bezelye çok kısa ömürlü oluyor, bi görünüp kaybolur, belki bulurum diye tabiat bilgili komşumu da yanıma alıp, ağaçlara, dallara, yeşillere, allara … baka bakaaaa gideriz diye niyet ettim. Belki mısır unlu, yumurtalı, anne hatıralı bi tava iyi gelir ruhuma, penceresiz kalcak gibiyim, anneeeee !!!!
Cümleten günaydın, elime telefonu alıp, koridor boyu “kuzuuuuum !!!!” diye ilerleyerek kızı kaldırmaya gidiyorum, O yatakta oyalanıp, geç kalma çalışmaları yaparken, ben de ayakta ağzına tıkılacak bi kahvaltı hazırlayım, aaaah aaaaah bu çifter çifter içilen kahvelerin, gözü ne olsun ?????

15 Nisan

Eve şöyle bir bakınca üstünden bir pazar günü geçmiş havası var, dün bütün gün cuma zannettim ama bugün cumartesi gibi hissetmiyorum. Bugün ne hissettiğimi hissetmeye gayret ediyorum. Takımdan ayrı düz koşu yapasım var. Parkur düz değil, niyetler yoldan çıkmaya müsait. Karışık bir ruh hali, karıştıran “kara Vicdanlı” lar sağ olsun. Onlar bizi gergin tutarak, devamlı adrenalin salgılamamıza sebep oluyorlar, emeği geçenlere Hayırlı Cumalar dermişim 🙂))))
Derler ki hayatımızın şifreleri çocukluğumuzda gizli, 13-14 yaş ise çok önemli. o yaşlarda bilinç az çok yerinde, ergenlik başımızda kavak yelleri, öz güven antrenmanları, eriştiklerimiz, erişemediklerimiz, ana baba nasıl bi model, çevresel faktörler … bunların hepsi ve daha fazlası o yaşın hayaletleri.
Gençlik ateşi harını yitirirken, “neden, ama neden !!” diye sorulara cevap ararken, bir ara bunalmış iken ; Kimi önüne bi kadeh içki koyduğunda, kimi karanlığa bi cigara yaktığında, kimi çizgisiz denize baktığında, kimi gökyüzündeki yıldızları saymaya kalktığında, çıkar gelirmiş 13-14 yaş, “yarım kaldım, beni tamamla” diye.( Aaaay bi an cümle hiç bitmeyecek sandım) Doğrudur, çıkıp gelen hatıraların en başında çocukluk gelir, bizim kuşak çocukluğu da gençliği de el yordamı ile yaşadı,”şimdi bunların deli zamanları” diye geniş bi kavram vardı, içine alabileğinden de fazlasını aldı, biz anlanıp dinlenmeden,derinlere inilmeden büyüdük, kendi çocuklarımız için çaba sarf ediyoruz ama yine de onlarında 13-14 yaş hayaletleri olacaktır. Yani, sabah sabah ne desem bilemedim,kafamın içini dilime, elime dökemedim.
Bugün of günüm, (of’u okurken ing. düşünelim) Bir of çeksem karşıki dağlar yıkılır mı , Şu uzun gecenin gecesi, sılada bir evin bacası olma ihtimalim var mı, ruhum hasta ise başında okuyan hocası ben mi olmalıyım … felan fistan, seçme saçma, emeği geçenlere Hayırlı Cumalar, bol bol töbe etsinler, bozulmayanlardan olsun inşallah 🙂))))
Dün çilek reçeli yaptım, kızarmış ekmek, tereyağ, üstüne çilek reçeli, yanına bol süte az kahve. Kıza kahvaltı hazırlamaya gidiyorum, kendi dileklerim eyleme döner mi dönmez mi bakıcam,
Cümleten günaydın olsun, Bir bardak su önden içilirse diyete iyi gelir, sondan içilirse ruha ferahlık verir, derler, ikisi bir arada da olurmuş, suyu üstüne alırmışım gibi bi his var içimde, Bi çilekli ekmek de kendime mi yapsam acep, sonra yürüyüşe giderim, Aaaaay aman Allah beni de ıslah etsin 🙂))))

16 Nisan

Şuracıktan, yani oturduğum yerden bakınca, aralanmış perdeden manzara, iyi, güzel. Mavi mavi gökyüzü, serinletmeden üşütmeye giden rüzgar, yakmaya hazırlanan güneş, kuş sesleri, araya karışan çocuk sesleri, balkonu şenlendiren mahalleli … her şey yolunda imiş de dünya huzura boyanmış da mutluluktan mutluluk seçecekmişiz gibi, aaaah aaaah olsa idi, keşke, aaah keşke.
Dünya tvlerinde haberlerde “Türkiye’de iç savaş devam ediyor, güvenlik güçleri, ayrılıkçı gerillalara karşı müdahale ediyor, her güne ölü sayısı var, dul kadınlar, babalarını görmeden doğacak çocuklar, yetimler, zamansız ölüp giden gençler, terk edilmiş, yerleşim yerleri, sürgün edilmek zorunda kalan insanlar …” diye görüntülü, sesli açıklamalı haberler var mıdır acaba ? vardır, vardır,
Poyraz Karayel dizisinde Poyraz’ın evinin kapısının yanındaki duvarda her hafta bir duvar yazısı oluyor. Sırf bunun için bir müddet seyir ediyorum. Duvar yazıları, içimizin sesleri ; “iki biradan sonra herkes sever, sen beni kahvaltıda sev, kendine yakışır biçimde bırak, Bir mucize olsun, Bir kalbiniz vardı, onu hatırlayın, poşet çaylara karşı, bu savaşta demliklerin safındayım, Balık olsak vapur çarpar, Tutunacak bir dalımız kalmadı tutunamıyoruz …” seviyorum duvar yazılarını, içimi duvara yazmışlar gibi, bir okuyup bin anlarım ben onları.
Tişört yazılarını da seviyorum, hatta ileri derecede tişört yazısı ingilizcem var 🙂 yolda rastlasam, okuyana kadar şekilden şekle girerim. Daha sevdiğimiz bir çok şey uğruna, bizi gülümseten saf cümleler uğruna ki geçen gün bezelye tava yaparken oğlanın bana ” Avokada mı kızartıyorsun ?” dediği gibi, hayatı yaşamaya değer kılan şeyler uğruna yaşamaya devam.
“Her ölüm zamansızdır, Ölümsüz olan ağaç dikendir, şiir yazandır, erdemli bir çocuk büyütendir,bir yarayı saran, bir hayatı onarandır” / Alıntı
İyi hafta sonları olsun, festivalin son günleri, festival gibi olalım, hadi işallah 

18 Nisan

Bir pazartesi ve erkenden gelmiş bir yaz sabahı. Yeni bir hafta, yeni umutları olanlar da vardır, benimkiler yeni sayılmaz, benimkiler genel umutlar, sağlık, barış, huzur …
Yurdum insanı iyice soyunup dökünmüş,dün askılı elbiseler, parmak arası terlikler, şortlu gençler bir hayli çok idi. Henüz ; Paçaları bileklerinin bir karış üstünde, sarı, yeşil, kırmızı renkli pantolonların altındaki İtalyan stili ayakkabıların içindeki çıplak ayaklara alışamadım. Çorapsız değil bu beyler, babet çoraplı, 45 numara ayakta minik bir çorap 🙂)) Gerekli tabi de daha alışamadım,süslü, bakımlı erkeğin çok belirginine alışamadım. Epeydir Beyaz Futbol seyir etmem, dün bi göz gördüm kiiiii ne olmuş o Erman’ın kaşlara, valla dün akşam eski Fatih Ürek gibi bakıyordu.
Festivali bitirdim, akşama son filmleri yazıcam, bu arada yollarda bol bol insan okudum. Dün metrobüste iki genç kızın karşısına denk geldim, bir partiden dönüyorlarmış, belli gecelemişler, makyajın artanı göz çevresinde , göz kapakları uzun uzun kapalı kalıyor, biri diğerini ayartmış, evden bi izin koparılmış, dönüşde de biraz geç kalınmış. Tam karşımdaki, Gencecik, ip ince ufak tefek, zayıf, abisi aramış iki kere, sonradan görünce telaşlandı, hemen aradı, meğer bi oğlu varmış, abisi bakıyormuş çocuğa, bacakları benim kollarım kadar, bakışlarındaki manalar yaşıma denk, yaşı olsun en fazla 25, tırnaklarını ikide bir ağzına götürüyor ama yapılı yemiyor,çünkü yapılı, sonra telefonu yere düştü, ekranı çatlak çatlak, son taksiti bu ay imiş, bitince yenisini alacak, Telefonu alırken çantası düştü, içinden bir tüp şokella çıktı, oğluna, Bora’sına götürüyormuş. Dünya kendileri çocukken, çocuk sahibi olan minik kadınların olduğu bir yer, Ülkem cebinde parası, telefonunda kontörü olmayan gençlerin yeni anayasa istediği bir ülke. Üstüne tam da Taksim Meydanında, sırtını duvara dayamış, üstü çıplak altı şortlu, saç kesimi düzgün, sırtı dövmeli, ayaklarına poşet ve çaput sarılmış, bir yere bakan ama baktığının farkında olmayan bir genç gördüm, onun kimseyi görmediği ise çok belli, ne ara bu hale geldi, o ayaklar belli ki yara, düzgün biri, yeni düşmüş gibi, Hakan Günday’ın Piç’ini okuduktan sonra sokakta gördüklerine bakarken o kadar çok şey görüyor ki insan. Daha bir sürü insan manzarası, bir sürü polis, sıkışık trafik, Lale ile ilgili bir etkinlik ki dün boğaz tarafı felçten de öte idi, hala arabadan dışarıya müzik yayını yapan arkadaşlar var, Kabataş’tan Ortaköy’e yürürken yeni şarkılardan nasiplendim. Bu arada ilk kez düet ezan duydum. Dolmabahçe Bezm-i Alem camisinde ikindi ezanı öyle okundu. Festival boyunca değişik camilere de girdim. Kadıköy Hasan Paşa Camisinin Korent Sütun başlığı şeklinde minare şerefesi var, içi de kalem işleri ile süslü, yarısı yola gitmiş,kıyıda köşede kalmış güzel bir cami.
Bu hafta biraz daha sakin, etkinlikler daha az 🙂 Küçük oğlum bahar tatili için evde, kızında iki gün tatili varmış, büyük oğlan da seyahat dönüşü uğrayacak inşallah. Öyle çok silme süpürme yapmaya gerek yok, mutfak ağırlıklı çalışacağım gibi . Okuduğum bir kitap var, onu bitirebilirim, bu ara sokaklara çok çıkınca dergi okumaya ağırlık verdim, aaaah aaaah arada okurken insanı ağlatan yazılar var, dünyada bilmediğimiz, bilmek istemediğimiz ne kadar çok şey var, çok şükür ki tanıdığımız kalbi olan insanlar var, aaah aaaah varlar ile yoklar arasında devamlı bi çatışma var, hayallerin gerçek olabilecek olanı, gerçekmiş gibi sanılanı var. Bu sabah benim de bi sihirli değneğim olsa iyi olurdu ama vitrinin camlarından kendimi görüyorum, daha çok bi süpürgeye binecekmişim gibi bi halim var. Olsun, kendini bilmek, kendine kendine espri yapabilmek, bi de üstüne kendi kendine gülmek de güzel. Gerçi bunları yapanların genel tanımı “deli” ama, olsun varsın, hepimizin az biraz deli yanları var, Deli yanları olan, uslanmayan, yaşlanmayan … gönüllere günaydın olsun 

19 Nisan

“ceeee !” Tarihte bilinen ilk anne çocuk oyunudur. Aralarındaki samimiyet biraz ilerleyince, vakit geçirmek ve eğlenmek amaçlı, belki de daha başka başka amaçlı ; anne elleri ile yüzünü kapar, bazen bir örtü de kullanır, annenin kayıp olduğunu sanan bebecik dudaklarını büzer, onu gözetleyen anne uzatmadan geri döner, sevinç çığlıkları, gülmeler, övgüler, sevinmeler … böyle biraz devam eder, çocuk konuyu çözünce anne yüzünü kapar kapamaz edepsiz çığlıklar basar, böylece oyun bitmiş olur. Sonra unutur, başka bir zaman sonra yine oynarlar, bir gün anneler gerçekten kayıp olur, hiç bir çığlık onları geri getirmez. Rüyamda annemi gördüm,sol kolunda bir rahatsızlık varmış, öyle biraz konuştuk, ölü anneler, sadece çok gerekli cümleleri kuruyorlar, bazen de konuşmuyorlar ama konuşmuş gibi anlıyorsun.Sonra sol koluma, elime baktım, üstünde yanık izleri var, kendimi bildim bileli mutfakta, ütüde yanarım. Şu an itibariyle tencere kapağından süzülen iki sıcak su, bir tavanın kenarına yapışma, bir adette ütü ile kontür izim var. Artık büyümediğim için izler ufalmıyor. Çocukken aldığımız yaralar sonradan minicik kaldı ama di mi. Yara işi öyledir, canını da yakar, izi ile imzasını da atar. Bunlar görünenler bi de görünmeyen zırıl zırıl kanayan, kabuk bağlayamayan, incecik zarları iki de bir açılan yaralarımız var. Yaralar, yaralarımız, bizim açtıklarımız, bizde açılanlar, yanlış pansumanlar, önemsiz görünenler, haddinden fazla sahiplenilenler … hepsiiii şarkılara, şiirlere, öykülere, romanlara konu. Yara yarayı karşıdan tanır derlermiş, demedilerse de ben dedim artık 🙂))) Radyo kanalı programcıları toptan Yaynıcılıl Fuarına gitti, 24 saat saat şarkı, türkü, değiştirmedim kanalı, illa ki bi yerinde kalan olmuştur. Amaaaaan şu üç günlük dünyanın içine tükürme sebepleri, tükürenlerin çeşidi her yerde aynı, aslında her şey aynı düzende devam ediyor, değişikliklerin sebebi malzeme oluyor, üstüne düşenleri yapmayanlar, yapmadıklarını başkalarından istedikçe her şey aynı kalmaya mecbur. Biraz da haber almayım dünyadan, “dünyanın benden ne kadar haberi var? ” diye atar da yapayım, tam olsun. Kıza kahvaltı da çak çak yumurta (Rafadan, yüze kadar saydım) ve çay yaptım. Yedirmek için bekliyorum, kim bilir nerede oyalanıyor, bu alçak kız dün akşam bana “aşkım bizim kuşak öyle bir şey yapmıyor, senin dediğini kitaplar bile yazmıyor, demode ötesi bi istek seninki !!!!” dedi. Ben de gözümün içine bakan tozlanmış ıvır zıvır için, “bir gün seninle bi temizlik yapsak ” demiştim. Allah bu “z” kuşağını islah etsin, amin !!!! Aramızda kalsın ama bu kuşak da sevilmeyecek gibi değil, canımıza can katıyor, gergin ve canlı tutuyor bizi 🙂))))
Cümleten günaydın, gidip “uçak geliyoooor, uçak geliyooooor, kocaman açalım, haaaaaam !!!!” diye modası geçmeyen usul ile genç kızımızı yedirelim. Ooooooh olsun yazdım işte, gruplarına sızabilseydim resim de çekerdim. İmza ; çakal olduğunu sanan anne 🙂))))

20 Nisan

Yurt çapında Nisan yağmurlarından bir haber yok. Yurt çapındaki haberler ; Küfür, kafir, kavga dövüş ve ölüm haberleri. Memleket Acun’un tv kanalı gibi. Yiyorlar birbirlerini diyecem ama değil, onların kavgaları yayılarak büyüyor, taraf tutanlar birbirini yiyor. yeni bir ev yarışması başlamış, dün bi göz gördüm, bildiğimiz kızlar şekil yapmış ama ağız aynı ağız. Bu şirret olmak nasıl bir prim yapıyorsa artık, hızla yayılıyor. Eskiden, hatta çok eskiden çeşme başı kadınları olurmuş, filmlerden, kitaplardan, nenemin anlattıklarından bilirim. Sayıca çok fazla değillermiş ama şanları yürümüş, gitmiş.Şimdilerde her yer çeşme. Lafı hızla dolandıran, hazır cevap olan, masaya yumruğu vuran kazanıyor. Devamlı plan yapmak, devamlı bir insanı zarar vermek için aklında tutmak, kin ve nefret sebeplerini unutmamak, hatta yeni sebepler aramak … bunlar nasıl duygular, nasıl sürekli yaşanır, çok şükür bilmiyorum. Aslında bunların tümüne “Kendinle barışamamak” diyoruz. Böyle kalabalık, böyle karmaşık bir dünyada her şey istediğim gibi olsun diye çaba sarf etmek, söylemeden, ifade etmeden, mesaj verdim sanıp beklemek,hayal kırıklıkları ile baş edememek, bir tek kendini iyi zannetmek, uyumsuzluklarını fark etmemek, söylendiğinde kabul etmemek … zararlı davranışlar, insanı tükenmeye ve tüketmeye götürür. Kısa zamanda dağılan evliliklerin sebepleri de bunlar. Kimsenin anlamaya, dinlemeye zamanı yok, münasip akıl hocalarının eşliğinde karar veriyorlar. “Ben çok çapa gösterdim” demekle çaba göstermiş olmuyor insan. Kendini kusursuz bulan insanların sayısı maalesef çok fazla. Aaaaay bunlar derin konular, sonu gözükmeyen dipsiz kuyular, Allah herkese akıl, fikir vermiş de kullanma kılavuzunu kendin yazıcan, biraz deneme yanılma ile mümkün valla. İnsan ilişkileri zor, insan zor, baktığında gördüğün gibi görünmüyor, bunun bi de ruhunun iç derinlikleri var.
“Ruh eşi” tanımını sevmiyorum. Eş olan ruhlar yan yana sıkılırlar, bir karşı görüş olmalı ki orta yol, doğru yol için emek harcansın, sonuçta sevinmek fırsatı bulalım.Maharet farklı ruhların aynı potada karışması. Bizde herkes kendi potası elinde geziyor 🙂 Meral Akşener partinin başına geçsin oy vericem, hatta tanıdıklarımı da ikna edicem. parti ile uzaktan yakından ilgim yok, hatta sevmem bile diyebilirim, ama o kadın en azından bir şansı hak ediyor, başarsın, evet ile arkasındayım, nokta 🙂)))
Herkes bir şansı hak ediyor ama o şansı kötü kullananların da farkına varmak şartı ile. “Hayatta her zaman bir şans daha vardır” derler, bende öyle inanırım, şansımı denerim ama zorlamam, hayırlısına inanırım. Ammaaaa yaşlandıkca huyumda suyumda değişiklikler olmaya başladı, farkındayım, frene basıyorum 🙂 Bu sene tüm filmlerin biletlerinin üstüne sürelerini yazdım, ne kadar karanlıkta oturacağımı bilmek istedim, çünkü daralıyorum artık, elim kolum uyuşuyor, oram buram kaşınıyor, kıyafetler sıkıyor, dizim ağrıyor, belim de ona eşlik ediyor, kıpır kıpır oluyorum. Baştan şartlayarak, saate bakarak oturuyorum. Uzun hareketsizlik bana göre değil, oturulucak eylem bitince hemen kalkıp gidenlerdenim. Zamanı boşa harcamamak lazım, zamana boş vermek, aldırmamak, boş boş geçip gitmesine izin vermek … “cık cık cık daha neler” zamanın içinde olmalıyız, gerekirse dışından da bakarız. Ben saate karşı yazıyorum, kızı kaldırma zamanım gelmiş, Şarjdan telefonunu çekip, “güüüüüüüüünaydın kuzuuuuum !!” diye koşturma zamanı, size de günaydın 

21 Nisan

Dün evden çıktığım ile döndüğüm arasında 10 derece sıcaklık farkı vardı, bazı yerlere biraz da yağmur serpmiş, hava mevsim normallerine dönmüş ama kalıcı değilmiş, yaz geldi, gelecek.
Dün akşam Bizans Okumalarına gittim, bunun için evden bir hayli uzaklaşmam gerekiyor, daha sonuna kadar kalmayı başaramadım kiiii bizim evde olmadığı sürece zor 🙂) Aslında erken bitiyor ama sokaklarda hayat daha da erken bitiyor, eskiye göre son derece tenha İstanbul, akşam ezanından sonra dışarıda mecburcular kalıyor, desem doğru olur. Toplu taşıma için söylüyorum, araç trafiği fena değil. Amaaaan zaten insanın annesi hayatta olmayınca geç kalmanın bir heyecanı olmuyor 🙂
Arapların Gözünden Bizans’a bir bakış eyledik, ben kalktığımda epey bi bakılmış idi. Bu Araplar ile Bizanslılar bir tarihte kankalık derecesine gelmişler. Onları Kitaplı ve Tek Tanrılı din bir birine çekmiş, kime karşı Pagan Persler’e karşı. Bizans aslında Roma İmparatorluğunun bir kolu da Avrupa ile Asyayı pek birbirine karıştırmak istemiyor tarihçiler. Sınırları ve ufku geniş bir topluluk Bizans, insanları güzel,hatta kadınları çok güzel, her ne kadar Theodora ve Belisarius’un hanımı iyi örnek sayılmasa da Kütüphaneler kuran, çocuklarına sahip çıkan, okuyup yazan, sadık eşlerin örneği daha fazla, elleri becerikli,inşaat, süsleme onların işi, ilim yapıyorlar, ticaret desen o da var, yani Araplar’a göre çok şeyleri var. İslamiyeti yayma faaliyetleri başlayınca kader onları karşı karşıya getiriyor, hem de kaderden kaçılmaz şeklinde, zira Bizans büyük bir güç, Kontantinopolis önemli. Kuranda Rum suresi var, ilk iki ayeti Rumların yenildiğini, ama kısa bir süre sonra Allah’ın yardımı ile galip geleceklerini söylüyor, onların galip gelmesi Müminleri sevindiriyor. Bu arada Hz.Muhammed’in dönemin sultanlarına, krallarına yazdığı İslama davet mektuplar var, Bizans İmparatoru Iraklios’un bu mektuba ılımlı bir cevabı var, yani “bana kalsa olur da halkı ikna zor ” gibisinden. Böyle böyle başlayan ilişkiler hem iki rakip hem de zorunluluk şartlarında devam etmiş. Bizans’ın Arapların Ufkunu açtığını söyleyebiliriz de konu bu kadar basit değil, işlendikçe altından başka katmanlar çıkıyor, zaten tarih de dipsiz kuyu değil mi ? her şeyin bir şeye bağlanması için durmadan geriye gidip ara ara da ardına bakmak gerek. Konuya ilgi duyan, konu hakkında bilgi sahibi olan katılımcılar, yiyip içerken, Ahmet FaikOzbilge’nin not kağıtlarını ve kafasını karıştırarak yeni bakışlar ortaya attılar, iyi de oldu 🙂 Gelecek program Nusayri Alevilik, tarih inanç kimlik, bakıcaz artık, en azından kitabı okuyacağız inşallah. Ezber iyi bi şi değil, varsa da bozulmasında fayda var.
Cümleten Günaydın 🙂

22 Nisan

Bugün “Dünya Günü” imiş. 1970 den beri yaşadığımız dünyanın yaşanır halde kalabilmesi için insan eliyle oluşturulan çevresel tehditlere dikkat çekmek için seçilmiş bir gün. Muhtemelen devamlı örnek ülke olabiliriz. Bizim ülkede bi gittiğin yeri, hele de doğal güzelliği olan bi yeri, tekrar gittiğinde asla aynı halde bulamazsın. Doğaya insan eliyle betonsal güzellikler eklemede üstümüze yoktur, diye düşünüyorum. Şu alüminyum profilleri, ya da demir, artık doğrusu neyse üstüne bir şeyler gerilen o iskeletleri bulanlara ne çok dua eden vardır, (rantçılar arasında) bir gecede bir eser sahibi olunuyor, üç günde en fazla hizmete açık yapı. Sahile, ormana, dağa, tepeye hatta tarihi eser bahçesine kondur, hizmete aç, kapa, bi daha aç kapa … Sebillerin büfe olarak hizmet vermesine ne desem acaba, bardak deliğinden cips satışları. Bi inşaat ile doğaya zarar verenler, bi de kendi imkanları ile zarar verenler var, denize pet şişe atanlar, parka çekirdek öbekleri bırakanlar, piknik yapıp, çöplerini açıkta koyanlar, arabasının küllüğünü kırmızı ışıkta boşaltanlar, dalından ham meyve ile illa ki gül koparanlar … daha da saymakla bitmez. Bunlar tükenmez ama dünya kaynakları tükeniyor, Nisan bitti sayılır, yağmurlar nerede acep ? Kalkındığımızın işareti köprülerin, yolların getirdiği paralar yağmur ithal edebilecek mi?
Son gittiğim filmde adam günah çıkarmaya gidiyor, onca yapıp ettiğine karşılık, sigara bırakma sözü verdiği karısına yalan söylediği için, arada kaçamak yaptığı için, rahipten bağışlanma istiyor, 5 Meryem suresi okuyunca günahı silinecek, bu arada sık gelince rahip kızıyor, surenin sayısını arttırıyor.Aynı işçisinin hakkını yiyen müminin “denize girsem oruçum bozulur mu” endişesi gibi, kabul olduğundan emin yani.
Aaaaah hayat böyle işte, ayna bize kendimizden gayri her şeyi gösteriyor, Takıntılar ve takıldıkları yerler üstüne hayat. İnandığın gibi yaşıyorsun, en doğru yol, bildiğin yol, adres sorma yok, yol üstündeki lokantada ne yemek var, merak oraya yoğunlaşıyor.
Benim radyocular hala dönemediler fuardan, şarkıya türküye devam, ortalık çalıp söylemeye müsait, Biz de şarkılardan fal tutuyoruz, mecbur. Birazdan “Thank God, It’s Friday” için çalışmaya başlayacağım, gelen giden olacak, inşallah. Eve bi TGI havası vermekte fayda var, severim bu havaları, belki radyoda “Dürüyemin düğümleri kalaylı” türküsü de çıkar, ooooh yandan yandan … ortadan günaydın olsun 

23 Nisan

Bugün 23 Nisan, Aaaaah aaaaah neşe ile dolabilseydi insan, Bir sürü şey değişti ama hava istikrarlı, tüm 23 Nisan’lar da olduğu gibi serin. Statlarda olsa idi süslü, püslü, heyecanlı üşüyen çocuklar ve onlara bakarken içleri titreyen analar babalar olacaktı. Büyük oğlumun ilk töreninde hava çok soğumuştu, hazırlandık, gitmek istiyoruz, gidecez de netekim 🙂)) Tüm muhalefete rağmen içten gizli giydirdim, o yürürken yanından yürüdüm, ama korteje karışmadan, sonrada çok beklemeden alıp geldi idim. Ne olmuştu unuttum ama yeşilli bi kıyafetler diktirdi idik, ana sınıfı zamanı. Şimdi o çocuk, İsveç’ten eve dönüyor, bir gece kalıp gidecek, gözlerim yolda, kulağım seste  Dün bütün bir gün hazırlandım, gelince dizime yatırıp Romalılar gibi yattığı yerden ellerimle besleyecem, dermişim 🙂))) Biri geliyor, biri gidiyor. Bir zamandan sonra tüm ailenin bir arada olması ender zamanlar. Her şeyi dün pişirdim, bir böreği sabah fırınladım, gelende yesin, giden de yesin diye. Bu arada evdeki çocukların “Bunları Levend’e mi yaptın ?” diye karmaşık, sitemli, belki kıskançlık içeren sorularına misli ile cevap verdim. Bir şey yaparken, yanına özel bir şey daha yapıp, ikramda bulundum. Misal ; Milföyden tatlı yaparken, dört tane de sosisli börek gibi. Herkes yerinde sağ olsun, yerinde mutlu olsun, yazarken düşündüm Ki ; Levend ilk göz ağrım,ondan çok severim, Selçuk uyumlu, merhametli ondan çok severim, Gamze tek kızım, enerji kaynağım ondan çok severim.
Bu arada kapı çaldı, oğlan geldi, konu dağıldı,ev halkına geyikli hediyeler verildi. Nerde kalmıştık, unuttum.
Bugün 23 Nisan küçük halamın doğum günü, şaaaaneeee bi haladır, inanılmaz çözümler üretir, çocukken yan topuzuna, vişne reçeline, köşeli pembe tabağına bayılırdım. Şimdi ise muhtelif otlardan yaptığı memleket yemeklerine, eskilerden anlatmasına, sıcak basmalarına, her koltuk minderinin altından el yapımı yelpaze çıkarmasına, ani iniş çıkışlarına hastayım 🙂))) Yaşın uzun olsun halaaaaam   
Ben de evdeki çocukları sevindirmek için kahvaltı hazırlamaya, büyük oğlanın çamaşırlarını yıkamaya (gidince dinlensin, ben yıkarım kuzumun kirlilerini) doğru bi rota çiziyorum. Önce ağzıma artistik çikolatalardan bi atayım da.
Bir sürü çocuğun anasız babasız kaldığı, bir sürü çocuğun gidecek bir evi olmadığı, bir sürü çocuğun tacizlerini konuşamadığı için travma olarak taşıdığı, bir sürü çocuğun iyi bir eğitim alamadığı, bir sürü çocuğun çocuk olduğunu bilemediği bir ülkede bayram yapacak pek bir durum yok, bayramı bayram olmaktan çıkaranların yakasında olsun tüm çocuk elleri.
Cümleten günaydın, bari ruhumuzun çocuk yanları bayram etsin, çikolata güzelmiş, deniz atı şeklinde olandan yedim, Serotonin olsun inşallah 🙂

(Serotonin (5-HT ya da 5-hidroksitriptamin), insanda mutluluk, canlılık ve zindelik hissi veren bir nörotransmitterdir . Eksikliğinde depresif, yorgun, sıkılgan bir ruh hali görülür. Yapısal olarak monoamin grubuna girer ve triptofan aminoasitinden sentezlenir.)

25 Nisan

Benim radyocular dönmüş, haftanın özetini geçiyorlar, ben de kendime dönecem inşallah. şimdilik seyir halindeyim; nerden başlasam, nasıl kısa yoldan kısa sonuça ulaşsam, yoksa gidip geri mi yatsam, “amaaaaan batsın bu dünya, ama önce varsın varsın bu dünyaaaa !” diye de aklımdan geçiyor, aaaah aaaah aklımdan geçenler bekleme yapmadığı için unutuyorum çok şükür, aklımı seveyim, zaten severim, daha sevdiğim bir sürü şeyin hatrına, bir kez daha, yine yeniden güne günaydın, haftaya umutlu bir giriş yapıyorum, hatta yaptım bile 🙂
Hafta sonunun özeti ; Ne yemek pişiresim, ne yiyesim, ne de göresim var. En az 24 saat evden çıkmayacam 🙂)))) Çamaşır dağ gibi, arkası ütü, yerinden çıkmış çanak çömlek var, patlamadan yerine koymak gerek. İlk kez Marmaray’a bindim. Ünalan çıkışı dünya savaşı sırasında kazılan tüneller gibi.Halkım oluk oluk akıyor, Nisan yağmurları toptan yağdı sanki. “Üstümde tatlı bi yorgunluk var !” nasıl bir teselli ? Bu yorgunluk ben de şeker komasına girmiş gibi, Pazar günü köprünün kapalı olduğunu yol ortasında öğrenmek, hala hızlı karar verebildiğimi gösterdi, Tecrübelerime bir tecrübe daha eklendi, “evden çıkmadan hava durumu ile yol durumu beraber değerlendirilecek !!!” Güzel bir hafta sonu idi, çoluk çocuk ile kavuşma, şehrin bir ucuna gezmeye gitme, orada yeme içme, güzel insanlar ile muhabbet
Bu hafta da hareketli görünüyor,bakıcaz artık. her işin başı sağlık, gerisi geliyor, Bi yazdım, bi şeye bakarken kayboldu, şimdi yazıyorum ama bir yandan da arkadaşlara yazıyorum, saat hızla ilerliyor, ben yerimde sayıyorum 🙂
Bir an önce hayata dahil olmaya gidiyorum, önce mutfak mı yoksa çamaşır makinesinin başına mı gitsem, bilemiyorum, artık ayaklarımın götürdüğü yere dermişim 🙂
Şu kıçı kırık, ölümün kol gezdiği, bi bakarsan geçip gidelesi, bi bakarsan bir çok şeyin yüzü gözü hürmetine sevilesi dünyanın, üstüne roket düşme ihtimali, gazlanma sulanma imkanı olan, yalanın yalanın üstüne söylendiği, inkarın ikna olduğu ve daha neler nelerin olduğu ülkesinde “Yaşamak bir ağaç gibi tek ve hür ve bir orman gibi kardeşçesine” demiş şair Nazım Hikmet Ran.” mümkün müdür hala ?????
İpe sapa gelmeyen ama ipe un serebilen her şey yaşama dahil, o vakit günaydın, iyi haftalar 

26 Nisan

Adam ağaçların arasından çıktı, otopark içinde ilerlemeye başladı, gayet düzgün görüntülü, bi de entel gözlüklü, adam gibi adam görünümündeydi. Gerçi arabasının anahtarını ileri uzanmış bir bıçak gibi tutuyordu, önce kilidin açılma sesi geldi, sonra abanın yanına geldi, bagajı açtı, görüntü düzensiz idi, bir şeyler karıştırdı, bir defter gibi bir şey aldı, tam kapatırken bir leke, pislik gibi bir şey gördü, içeriden aldığı bir poşet ile sildi ve yere attı, halbuki çöpe uzaklığı bir metre idi, ben de pencereden bakıyordum, araba uzaklaşırken, arkasından “öküz” dedim. Sonra neden öküz ? öküze belki de haksızlık ediyoruz, görüntüsü kaba belki ruhu ince, belki de yol boyu giderken bir yandan tezek öbeklediği için öküz, bilemedim, aaaaah aaaaah bunun yapan adam birazdan memleket kurtarma nutuğu atacak olabilir, evden çıkmadan karısına bir iki çakmış olabilir, çocuğunu okuldan alırken sıkı sıkı kucaklıyor olabilir, karizmatik görüntüsünün etki alanı olabilir, yani içi başka dışı bambaşka olabilir, muhtemel öyledir. Kimin değil ki. Doğrusu zarar verecek yanları saklamak, sevgi, saygı ile ilgili duyguları yedi kat derine gömmek değil. İnsan sonu olmayan, nokta koyulmayan bir uzmanlık alanı, durmadan yeni çeşitler çıkıyor, aslında özü aynı da sonra nasıl çok farklı oluyorlar, anlamadım, diyemeyiz. Çünkü “eğitim şart” eğitilmemiş insanlar ile yanlış eğitilmiş insanlar sıkıntı veriyor.
Sabah sabah ruhumu karartmayacağım, mühim olan kötü şeyleri görüp de tekrarlamamak, Kamil İnsan olmak benim hedefim, olmadı yolunda ölürüm, dermişim 🙂 Radyocular evi şenlendiriyor ama şen bir haber yok, yalan ve yanlışların açılımı haberler, Şimdi bir şey daha çıktı, ihale yapılıyor, devlet gelir garantisi veriyor, gelmezse biz veriyoruz. Kimler farkında, kimler farkında köprüye para vermeden girdiğin yola para vericen, ana para dolar, Kdv Türk parası. Marmaray’dan on kişiden en az altısı tamamlanmadan açıldığını biliyor, korkarak geçiyor, pazar günü o iki dakika içinde yüzler ve sesler öyle idi ammmaaa çıkışta “padişahım çok yaşa !!”
Mayıs son etkinlik ayı, hepsini aklımda tutamıyorum, bir takvim yapmam lazım 🙂 Bugün onlara bi bakim, dün sildim, süpürdüm, çamaşıra devam, sokak işleri var, öğlene şiddetli yağmur geliyormuş, Edirne’den giriş yapmış. “Yıllar ; Günlerin hiç bir zaman bilemeyeceği bir çok şeyi öğretirler” demiş R.W. Emerson. Öyle, bugün öğrenip, yarını, öbür günü, dünü harmanlayacağız.
Cümleten kolay gelsin, Günaydın 

27 Nisan

En çok, istek ve arzularını içinden pazarlayan, durmadan plan program yapan insanlardan korkarım. Dışarıdan seni yalar yutarlar, içinden kuyunu kazarlar. Bunları ilk bakışta tanımak zor olur, bazen çooook bakışlar harcarız. Bazen de kendilerini tutamazlar, dangalakça bir cümle ile kendilerini ele verirler, gizli dünyalarının kapıları açılır, şaşar kalırsınız. Yine de anlayamadığınız zamanlar olur, genelde kötülüğün işi rast gider, uzun yollar kad eder, bir gün cezasını bulur ama o cezalanana kadar da mağdurun sefalanacak hali kalmaz, bu böyle. Gördük, görüyoruz, böyle gelmiş, böyle gider. Adalet lazım olana kadar, ihtiyaç duyulmaz, ama bir gün herkese lazım olur, illa ki.
Şehit izine geldiğinde giderken annesine çoraplarını vermiş, yeşil kalın, yünlü çoraplarını, kadın çoraplar kucağında ağlıyordu, eve ev demeye şahit ister, o evden çıkıp gitmiş, fillerin tepiştiği, çimenlerin ezildiği bir savaşta çimen olmaya. Görmek var, gördüğünü anlamak var, bilmek var, bildiğine soru sormak var, insan var insancıklar var. Devamlı kendini haklı gören, hep savunma hattında duran, “ama, ama, ama aynısını bana da yapmışlardı, cezasını çeksinler” diye bir zırh kuşanan, işine gelmeyenlerden şüphe duyan, bencilliğinin farkında olmayan, alim gibi de zalim olan … insan müsvettelerinden usandım !!!
Sabahları uyandığımda beni bu güzel havalar mahvetsin istiyorum, kuşlara, kelebeklere, çisil çisil yağan yağmura, etrafa renk veren, koku yayan nebata, saçlarımı dağıtan rüzgara, denizin kıyıya vuran sesine, güneşle oynadığım gölge oyunlarına, çocuk mutluluğuna … takılmak, onları hissederek yaşamak, gerçekten tam olarak gülmek istiyorum. Her gün ölüm haberleri,almak yel değirmenlerine savaş açmış liderleri dinlemek istemiyorum. Benim gördüklerimi görenlerin çok olmasını istiyorum, emekliye 100 lira zam, duble yol yapımı, göğün yedi katına kadar uzanan bloklar,zorla din dersi,bademlemeye ruhsat, hem haksız olup hem de özür bile dilememek, futbol sahalarını arenaya çevirmek, yapıp edip inkardan gelmek, eskiye özlemle geriye gitmek hayallerinin arasına ayfon6es (Nasıl yazıldığını da biliyorum ama yazmasını bilmeden okuyanlara ithaf ettim 🙂)) ) katmak, ruhunun iç derinliklerinde kopan fırtınaları ilgisiz alakasız sularda patlatmak, kendini bilmeden ense patlatmaya kalkmak, başkalarına vermediğin hakları kendinde kullanmaya kalkmak … bunları geçelim artık, nooooluuuuur geçelim de bi kendimize gelelim.
Gidip biraz kitap okuyayım bari, bugün orta eğitim sınavı var, Allah yavrulara zihin açıklığı versin, bizim doğum günü kızına da tatil, uyuyor, yavrucak, feneri kaçta söndürdü meçhul, ben yarın olurken yattı idim 🙂 evi sessiz tutmakta yarar var, Kızı rengarenk olana kırk gün kırk gece kutlama var, deliye her gün bayram da denebilir. Allah kimselere evlat acısı vermesin, kucağında askerin çorabıyla kalan anaya da sebep olanlar var ya onlara diyecek hiç bir sözüm yok, kelime hazinem yetersiz.Şu aralar ADALET çooook lazım, elma da dersem armut da dersem ortaya çıksın artık. Günaydın 

29 Nisan

Sabah yürüyüşleri başlamış, erkenden yürüyüp, gelen, duşunu alıp işe giden insanlar var, bunlar daha çok erkeklere mahsus, kadın görevlerini zor terk ediyor, birinin evi derip toplaması, çocukları okula yollaması, askıda ütülü gömlek, tencerede yemek bulundurması gerek. Dünya kadınlardan genelde aynı şeyleri bekliyor, kadın görev sahasını terk edip, görevi ret edip isyan da edebilir aslında ama sonuçlarına da katlanması gerek. Bir çok kadın bir çok görevi yapıyor ise sevdiğinden yapıyor olabilir 🙂 Yapmak istemediklerini bir müddet sonra bırakır, bi de çilekeş kadınlar var, bunlar ayrı kategori, kadın olduklarından bile emin değilim. Bir zamanlar bir Duygu Asena var idi, çoook genç öldü, o yazdı biz de okuduk, hatta filmlere konu bile oldu, “Kadının adı yok” Aslında kadının konulmuş bi adı var da görev tanımı yok. Bak şimdi ; düşündüm de erkeğin görevlerinini bir çırpıda sayabiliriz. Para kazanıp evin geçimini sağlamak, evde adaleti sağlamak (en son her şey babaya sorulur ya ) bitti mi ? yok bi de en rahat kanepede hak sahibi olup, tv kumandasını uyurken bile elinde tutmak 🙂)) Fanatik ise tuttuğu takımın dertlerini dert edinmek, takımını her şeyin üstünde tutmak da sayılır. Belki unuttuğum bir iki tane de vardır. Kadınların görevleri ise saymakla bitmez, devamlı da güncellenir. Feministliğim felan tutmadı. Birden aklıma geldi, Gerçi dünden beri aklımda. Halit Ziya’nın Bihteri, Thomas Hardy’nin Tess’i Tolstoy’un Anna Karenina’sı aykırı kadınlar, Sonları da ölüm olmuş. Ama güzel kitaplar di mi ? Dün Halit Ziya Uşaklıgil’in dünyasına bir perde araladım. Arzu ve aşkın yazarı, Servet-i Fünun edebiyatçısı, Müzik, resim, yabancı dil, devlet hizmeti, donanımlı, zengin, yetenekli. Ölmüş çocukları için kitaplar yazmış.Oğlu Vedat ilginç. Ölen üç çocuktan sonra doğmuş, çok iyi, özenle yetiştirilmiş,Piyano Virtüözü, bir çok yabancı dil biliyor, Sultan Reşat’ın huzurunda piyano çalmış, genç cumhuriyette hariciyeci. Latife Hanımla kuzen çocukları abi kardeş ilişkisi içinde birlikte büyümüşler, Latife Hanım boşanınca köşkte kalması ile araları açılmış, bir daha da hiç düzelmemiş, Genç diplomatın talihi kara talihe dönmüş ve 33 yaşında intihar etmiş, ölmüş, belki de öldürülmüş. Tarihin net olmayan yanlarından. Babasının Vedat için yazdığı “Acı Hayat” hiç basılmamış, Vedat’ın mektupları, günlükleri yakılmış, geriye hayatı ile ilgili hiç bir iz kalmamasına özen gösterilmiş. Aile zaten konuşmuyor, günün sonunda Halit Ziya’nın torunu konuk idi, 8 yıl dedesi ile yaşamış, hiç soru almadılar ve çok kısa bir konuşma oldu. İlginç, Bu arada Latife Hanımın belgeleri, günlükleri var, ölümünden sonra mühürlendi, 2074 de açılacak, biz artık göremeyiz de, tahminen öleceğiz, Yani konu açıklığa kavuşmadan, tahminlerimizle kalacağız, yazık bize de denebilir ama demeyelim. Şu günlerde yazık ! diyecek o kadar çok şey var kii. Son romanı da gazetede tefrika edilmiş, ama basılmamış. Nesl-i Ahir, gemide geçen bir roman, siyasi niteliği var hissi verse de tam değil. Daha sonra hikayeler yazmaya devam etmiş, iki parti halinde anı kitapları da var. Vakti ile bize kendi edebiyatımız sevdirilmediği için ne kadar çok şey kaçırdığımızı sonradan öğreniyoruz, Mai ve Siyah’ın Ahmet Cemil’i ile Kiralık Konağın Hakkı Celis’i, Huzur’un Mümtaz’ı, Sait Faik’in Lüzumsuz Adam’ı, Yusuf Atılgan’ın Aylak Adamı, Oğuz Atay’ın Tutunamayanı, Sinek Isırıkları Müellifi Cemil, Emrah serbes’in Erken kaybedenler’i ve daha bir çok roman kahramanı akraba imiş 🙂))) Yani o derece etkileyici, tesir altında alan kitaplar yazılmış. Abdülhamid güvenlik takıntından dolayı millete hayatı zindan ederken, devlet siyasi olarak çökerken başka yanlardan parlamaya başlamış, ilk resimli roman Araba Sevdası, Resimli romana Abdülhamid destek vermiş, Hatta Mai ve Siyah Gazetede tefrika edilirken resimlenmiş, Ahmet Cemil heeeep bakarken ama 🙂 Bu arada Selim İleri’nin Kırık Deniz Kabukları diye bir kitabı varmış, Acı Hayat’a karşılık yazılmış, birebir Vedat’ın hayatı olacak şekilde diyorlar, bakıcaz artık,Evde Latife Hanım’ın ölümünden sonra yeğeninin yazdığı bir kitap var, okuma sırama aldım, okuyacak, okumak gereken çok şey var. Öğrenmenin sınırları yok, yeter ki açık olsun insan. Fakat öğrendikçe yalnızlaşıyor insan, bunun da pek çok nedeni var. Neyse ben daha o aşamaya gelemedim, ben ara ara yalnız kalmaktan mutlu olanlardanım, yoksa eni konu şehir insanıyım ben, akşam trafiğinde metrobüs camlarına fukara sümüğü gibi yapışan insanların arasında yaşıyorum, söylenmeden, tiksinmeden ama günden güne daha çok yoruluyorum, omuzlarım ağırlaşıyor 😦
İnsan trafiği o kadar fazla kiiiii anlatamam, toplu taşıma topluca taşımaktan çok, topluca tıkıştırıyor, kapılar kapanmıyor, insanlar preslenmiş gibi, gibi de yine de her halde telefona bakılıyor 🙂)))
Hayat elimizde bir oyuncak mı, biz mi hayatın elinde oyuncak olmuşuz belli değil, “bakış açısına göre değişiyor” dermişim , değişim güzel bir şey de genelde hazım sorunu oluyor.
Bir bahar sabahında, kendi kendine terapi seansı başladı ve sürüyooooor, Merkür yine geri harekete başladı, “Merkürü geride bırakmak için koşalım arkadaşlar !!!!” inandırıcı değil ama kışkırtıcı, her tahriğe kapılmadan, hayatın merkezine başka insanları koymadan, tapmadan, tapınmadan, tapılacak olmadan, vizyonu geniş tutarak … Nokta noktaları okuyanlara tamamlatarak, günaydın 

 

 

