RAMAZAN GÜNLÜKLERİ


PhotoGrid_1465473291130

Ramazan bir zayıflama fırsatı değil, vücudu zayıf düşürmeden beslenerek, ibadet etme şekli. Bu sene iftar ile sahur arası çok kısa, aç kalınan zaman çok fazla olunca bir takım sorunlara maruz kalıyoruz. Bir kere gerekli her şeyi yiyemiyoruz, canımız istese midemiz istemiyor, uyku bir yandan çekiştiriyor. Üç gündür bi kahve içme fırsatı bulamadım, yemekten sonra çay içiyorum, üstüne kahve içecek zamanım olmuyor, olduğunda uykum oluyor, felan fistan :))) Zoru başarma çalışmalarına devam.

Oruçlu iken değil de yemekten sonraları daha çok sorun oluyor. Tansiyonda oynama, bir uyku hali, bir yorgunluk “ba yıl dım, ba yıl cam !” halleri, neyse ki kendimi sokağa atıyorum, teravi kılınca spor da yapmış sayıyorum kendimi :))) elde olanlarla, ancak bu kadar, bazı şeyleri de birleştirip pişiriyorum, resimde görünen kabaklı havuç, bir diş sarımsakla sotelendi, soğuyunca yoğurt ile karıştırıldı. Hem sebze, hem yoğurt bir kaşıkta 🙂 Diğeri krep içi mantarlı kaşar peyniri. Krepin ortasına bir dilim peynir, üstüne soğan ile sotelenmiş mantar, katla, diz tepsiye, fırına sok çıkar. hem börek, hem protein, hem de lezzet bir arada. Tek tek yemeye zaman yok 🙂

PhotoGrid_1465473454531

Köfteli tabak bir iftar, önden çorbası var, yanındaki tabak da başka bir iftar, fırın poşetinde ızgaralık tavuk, knorun mangal sosunu kullandım, yanına bezelye, havuç, patates pişirdim, yanında bir yemek kaşığı kadar da erişte var, bir küçük tava erişteyi üç kişi üç günde yedik. Ben sadece bir kez yedim. İftarda pide, sahurda ekmek tercihim, sıvı tüketirken limonu aralara sıkıştırıyorum, peyniri sahurda, yoğurdu teraviden sonra ara öğün olarak tüketiyorum, yanında kuru kayısı ile. Daha öğünlük meyve ve tatlı yemedim. Fırsatım olmadı dermişim. Yarın güllaç yapmayı planlıyorum, Üstüne meyve koyunca ikisi bir arada olur. Sahur iftar arası altı saat civarı, bu arada biraz uyku, cami faslı, yediklerini hazım etme, iki ana öğün, bi de ara öğün gerekli, daha tam bir düzene giremedik, habire deneyip yanılmıyoruz ama, “budur !!!” da diyemedik. Ammaaaa !!!! çalışmalar, “naneli, tarçınlı, limonlu su ve hurma ile açılış, ardına illa ki çorba, proteinli, yeşil sebzeli bi tabak, illa ki salata, bir parça pide, üstüne çay, ara öğün yoğurt, meyve, tatlı, bitki çayından ikisi, kapanış için yumurta, peynir, duruma göre ekmek ya da zaman zaman bir adet veya dilim börek, iftardan kalan salata :))) çay, su …”  üstüne. çalışmalara devam, değişik şeyler pişirmek haftaya, önce mide ayarları 🙂 ❤

Reklamlar

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Connecting to %s

WordPress.com'da Blog Oluşturun.

Yukarı ↑

%d blogcu bunu beğendi: