RAMAZAN ve SAĞLIKLI BESLENME GAYRETLERİ …


PhotoGrid_1465280523059

Ramazan ayı ve oruç dün başladı, bu ikinci uzun günleri tutuşum, daha öncekinde genç idim, sağlık sorunlarım yoktu, kilo problemim hiiiiiiç yoktu. Sadece sınavlarım vardı, bu da orucuma engel olmadı, tuttuk geçti. Bugün yaşın üstüne otuz küsur sene daha koyduk, hem kilo hem de sağlık sorunlarım var, hava sıcak, nemli, günler uzun … ama niyet ettik, elimizden geleni yapıcaz, oruç sağlıklı insana farz, oruç aç kalmak değil, ayın rahmeti, mağfireti … var, hepsinin ışığında aydınlanıcaz, inşallah 🙂

İftar sofrasında ; hurma, yeşil salata, kahvaltılık, zeytin illa ki bulundururum.Şarküteri tipi besinleri çocuklar tüketiyor, ona da bi ölçü yapmaya gayret ediyorum. Bu sene tam buğday ekmeğimi de yapıyorum, suyum da oda sıcaklığında, nane yapraklı, çubuk tarçınlı ve limonlu, sahurdan iftara içtim. çayı da çorba ile beraber hazır ederim. Henüz çorba içip, ara verip, namaza gidebilmiş değilim, yağlı kızarmış yemekler, şerbetli tatlılar yapmıyorum, yiyemiyoruz zaten, çok çeşit yapmıyorum, miktarları günlük ayarlamaya çalışıyorum, orucu su ve hurma ile açarım 🙂

PhotoGrid_1465280597088

Çorbam mercimek, üstünde  bayat ekmek, pul biber ve limon var. arkasına yeşil fasulye ve resimdeki pideyi yedim ve doydum, yine de biraz salatadan aldım, bir iki zeytin tükettim, çocuklara ana yemek et ve patates yapmıştım, kibrit kutusu kadar bir parçayı da ağzıma attım, üstüne bir kupa çay içtim. Sonra teraviye gittim, yolla beraber bir saatten fazla sürüyor, geldiğimde üç kayısı, bir küçük kase yoğurt yedim bi de bitki çayı içtim. iki saat kadar uyudum.

PhotoGrid_1465280665425

Sahurda patatesli omlet ki patatesi etin yanına yapmıştım. Küp küp doğrayıp, az yağda teflonda tuz ilavesi ile kavuruyorum, sonra pul biber ve kekik ekliyorum. kalanı gece omlet yaptım, sonra biraz daha salata ile bir dilim börek yedim. Börek el açması, mayalı hamurdan, peynirli, kocamanlığı kabarıklığından ileri geliyor :))) Yanında çay içtim, su tükettim, yemekten en az iki saat sonra yatıyorum. İki öğünde de “tatlı bir şey yemedim, canımda istemedi” derken aklıma geldi, Elmalı pay’dan gerçekten ama gerçekten dilim olamayacak bir porsiyon yedim, porsiyon bile denemez, elimizle yapılacak küçük bir parça işareti kadar 🙂 hangi ara derseniz, sahur da yemekten sonra son çayın yanında, sahuru on onbeş dakika içinde yapmıyorum, bir saatlik bir süreye yayılıyor yediklerim.

Henüz  çok başlardayım, gücümü, midemi test ediyorum, daha fazlasını zaten yiyemem de faydayı arttırmak çabam, bu arada bağırsak hareketlerine de dikkat ediyorum, yediklerimi bi şekilde faydalı, faydasız ayıran posayı atan sistemi faal tutmak gerek, Cümleten hayırlı Ramazanlar olsun da bu sabah İstanbul’a hem yağmur hem de kötü haber yağıyor 😦

WordPress.com'da Blog Oluşturun.

Yukarı ↑