RAMAZAN GÜNLÜKLERİ


PhotoGrid_1465473291130

Ramazan bir zayıflama fırsatı değil, vücudu zayıf düşürmeden beslenerek, ibadet etme şekli. Bu sene iftar ile sahur arası çok kısa, aç kalınan zaman çok fazla olunca bir takım sorunlara maruz kalıyoruz. Bir kere gerekli her şeyi yiyemiyoruz, canımız istese midemiz istemiyor, uyku bir yandan çekiştiriyor. Üç gündür bi kahve içme fırsatı bulamadım, yemekten sonra çay içiyorum, üstüne kahve içecek zamanım olmuyor, olduğunda uykum oluyor, felan fistan :))) Zoru başarma çalışmalarına devam.

Oruçlu iken değil de yemekten sonraları daha çok sorun oluyor. Tansiyonda oynama, bir uyku hali, bir yorgunluk “ba yıl dım, ba yıl cam !” halleri, neyse ki kendimi sokağa atıyorum, teravi kılınca spor da yapmış sayıyorum kendimi :))) elde olanlarla, ancak bu kadar, bazı şeyleri de birleştirip pişiriyorum, resimde görünen kabaklı havuç, bir diş sarımsakla sotelendi, soğuyunca yoğurt ile karıştırıldı. Hem sebze, hem yoğurt bir kaşıkta 🙂 Diğeri krep içi mantarlı kaşar peyniri. Krepin ortasına bir dilim peynir, üstüne soğan ile sotelenmiş mantar, katla, diz tepsiye, fırına sok çıkar. hem börek, hem protein, hem de lezzet bir arada. Tek tek yemeye zaman yok 🙂

PhotoGrid_1465473454531

Köfteli tabak bir iftar, önden çorbası var, yanındaki tabak da başka bir iftar, fırın poşetinde ızgaralık tavuk, knorun mangal sosunu kullandım, yanına bezelye, havuç, patates pişirdim, yanında bir yemek kaşığı kadar da erişte var, bir küçük tava erişteyi üç kişi üç günde yedik. Ben sadece bir kez yedim. İftarda pide, sahurda ekmek tercihim, sıvı tüketirken limonu aralara sıkıştırıyorum, peyniri sahurda, yoğurdu teraviden sonra ara öğün olarak tüketiyorum, yanında kuru kayısı ile. Daha öğünlük meyve ve tatlı yemedim. Fırsatım olmadı dermişim. Yarın güllaç yapmayı planlıyorum, Üstüne meyve koyunca ikisi bir arada olur. Sahur iftar arası altı saat civarı, bu arada biraz uyku, cami faslı, yediklerini hazım etme, iki ana öğün, bi de ara öğün gerekli, daha tam bir düzene giremedik, habire deneyip yanılmıyoruz ama, “budur !!!” da diyemedik. Ammaaaa !!!! çalışmalar, “naneli, tarçınlı, limonlu su ve hurma ile açılış, ardına illa ki çorba, proteinli, yeşil sebzeli bi tabak, illa ki salata, bir parça pide, üstüne çay, ara öğün yoğurt, meyve, tatlı, bitki çayından ikisi, kapanış için yumurta, peynir, duruma göre ekmek ya da zaman zaman bir adet veya dilim börek, iftardan kalan salata :))) çay, su …”  üstüne. çalışmalara devam, değişik şeyler pişirmek haftaya, önce mide ayarları 🙂 ❤

Reklamlar

RAMAZAN ve SAĞLIKLI BESLENME GAYRETLERİ …


PhotoGrid_1465280523059

Ramazan ayı ve oruç dün başladı, bu ikinci uzun günleri tutuşum, daha öncekinde genç idim, sağlık sorunlarım yoktu, kilo problemim hiiiiiiç yoktu. Sadece sınavlarım vardı, bu da orucuma engel olmadı, tuttuk geçti. Bugün yaşın üstüne otuz küsur sene daha koyduk, hem kilo hem de sağlık sorunlarım var, hava sıcak, nemli, günler uzun … ama niyet ettik, elimizden geleni yapıcaz, oruç sağlıklı insana farz, oruç aç kalmak değil, ayın rahmeti, mağfireti … var, hepsinin ışığında aydınlanıcaz, inşallah 🙂

İftar sofrasında ; hurma, yeşil salata, kahvaltılık, zeytin illa ki bulundururum.Şarküteri tipi besinleri çocuklar tüketiyor, ona da bi ölçü yapmaya gayret ediyorum. Bu sene tam buğday ekmeğimi de yapıyorum, suyum da oda sıcaklığında, nane yapraklı, çubuk tarçınlı ve limonlu, sahurdan iftara içtim. çayı da çorba ile beraber hazır ederim. Henüz çorba içip, ara verip, namaza gidebilmiş değilim, yağlı kızarmış yemekler, şerbetli tatlılar yapmıyorum, yiyemiyoruz zaten, çok çeşit yapmıyorum, miktarları günlük ayarlamaya çalışıyorum, orucu su ve hurma ile açarım 🙂

PhotoGrid_1465280597088

Çorbam mercimek, üstünde  bayat ekmek, pul biber ve limon var. arkasına yeşil fasulye ve resimdeki pideyi yedim ve doydum, yine de biraz salatadan aldım, bir iki zeytin tükettim, çocuklara ana yemek et ve patates yapmıştım, kibrit kutusu kadar bir parçayı da ağzıma attım, üstüne bir kupa çay içtim. Sonra teraviye gittim, yolla beraber bir saatten fazla sürüyor, geldiğimde üç kayısı, bir küçük kase yoğurt yedim bi de bitki çayı içtim. iki saat kadar uyudum.

PhotoGrid_1465280665425

Sahurda patatesli omlet ki patatesi etin yanına yapmıştım. Küp küp doğrayıp, az yağda teflonda tuz ilavesi ile kavuruyorum, sonra pul biber ve kekik ekliyorum. kalanı gece omlet yaptım, sonra biraz daha salata ile bir dilim börek yedim. Börek el açması, mayalı hamurdan, peynirli, kocamanlığı kabarıklığından ileri geliyor :))) Yanında çay içtim, su tükettim, yemekten en az iki saat sonra yatıyorum. İki öğünde de “tatlı bir şey yemedim, canımda istemedi” derken aklıma geldi, Elmalı pay’dan gerçekten ama gerçekten dilim olamayacak bir porsiyon yedim, porsiyon bile denemez, elimizle yapılacak küçük bir parça işareti kadar 🙂 hangi ara derseniz, sahur da yemekten sonra son çayın yanında, sahuru on onbeş dakika içinde yapmıyorum, bir saatlik bir süreye yayılıyor yediklerim.

Henüz  çok başlardayım, gücümü, midemi test ediyorum, daha fazlasını zaten yiyemem de faydayı arttırmak çabam, bu arada bağırsak hareketlerine de dikkat ediyorum, yediklerimi bi şekilde faydalı, faydasız ayıran posayı atan sistemi faal tutmak gerek, Cümleten hayırlı Ramazanlar olsun da bu sabah İstanbul’a hem yağmur hem de kötü haber yağıyor 😦

WordPress.com'da ücretsiz bir web sitesi ya da blog oluşturun.

Yukarı ↑