ÜÇ HAFTA BİTTİ !!! HABERLER İYİ


PhotoGrid_1456765491417

Yoğun bir hafta oldu ama diyeti bozmadım. Toplamda dört kilo verdim. Yazmadığım günlerde de pek bozulan bir şey olmadı. Sabah tartı da buna onay verdi 🙂 Pazar günü aile kahvaltısını eski günlerdeki gibi kontrollü yaptım. Devamlı hareket halinde olduğum, yorulduğum bir hafta idi. Devamlı diyet yapıp bozan biri değilim. Bu sefer olaya sağlıklı beslenme  ve kalıcı olarak baktığımdan daha rahatım. Kilo verip, “şunu, bunu yiyecem ” diye bir özlem içinde değilim. Amaç her şeyi yerinde ve kararında yemek. Beni zorlayan alışkanlıkları terk etmek. Bunlar da öğünlere dikkat etmek, hamur işlerine yüklenmemek, ekmeği makul ölçüde tutmak, aşırı aç kalıp, en kolay yiyeceklerle karın doyurmamak, yürüyüş yapmak, belli bir saatten sonra yememek, meyve ve sebzeye beslenmede daha fazla yer açmak, su içmek, yemeğe zaman ayırmak, oturarak yemek yemek, tabağını önceden doldurmak, en önemlisi de devamlı yenecek şeyleri dolapta hazır bulundurmak.

Sabah ; Peynir, zeytin, yeşillik, domates ve ıhlamur kahvaltıyı bunlarla yaptım, resim de çekmiş idim ama yanlışlıkla silmişim. Ara öğünde bir portakal yedim.

Öğlen ; Çorba, taze barbunya, salata ve ekmek. Çorba mercimek çorbası idi, dibine un kavurmadım  ama bir küçük soğanı tencerenin dibinde çok az sıvı yağ ile çevirdim, hatta karamelize ettim. Bir gün önce pişirdiğim bifteğin dibinde kalan suyu et suyu niyetine çorbaya ekledim, az biber salçası, ineceğine yakın sarımsak ve nane. Barbunya dondurucuda vardı. Salata yeşillik, soğan, domates. Son kalan brokolilerimi de ekledim. Ara öğün kahve.

Akşam ; Pırasa, salata, ekmek, yoğurt olarak planlamıştım ama temizlik yaparken yorulmuşum, birden üşüyünce az da çorba ilave ettim. Bir bitki çayı içmeyi planlıyorum.

Hafta içinde dışarıda olduğum zamanlara ya sandviç yaptım ya da eve gelince yedim, bu arada süreyi çok uzatıp açlıktan baygınlık geçirecek hale gelmedim. Bir kez dışarıda yedim. Onda da çorba ve tavuk yedim. Kızarmış olup olmadığına, ekmeğine, pilavına, patatesine dikkat ettim. Şimdi eskisi gibi değil her beslenme tarzına uygun yiyecekler bulmak mümkün, mühim olan ne istediğinden emin olmak ve neyin sağlıklı ve düzene uygun denk geldiğine dikkat etmek. Hayata aktif devam etmekle,  ağzımızda hoş tatlar bırakan ama kilo yapan yiyecekler arasında doğru tercih yapabilmek 🙂

Reklamlar

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Connecting to %s

WordPress.com'da ücretsiz bir web sitesi ya da blog oluşturun.

Yukarı ↑

%d blogcu bunu beğendi: