ONUNCU GÜN, DİYETE DEVAM


PhotoGrid_1455731790010

Gayet sade görünen fotoların görünmeyen yanlarını yazıyorum. Kendimce diyet sınırlarının içinde kaldım, sınıra teğet geçtiğim, çok az da sınırı geçtiğim oldu mu, sanmam, kendimden emin miyim, yani, bir şekilde diet ile yaşamaya muvaffak olacağım, illa ki.

Sabah peynir, yeşillik, zeytin ve bitki çayı. Bir markette kurutulmuş meyve içerikli kış çayı bulmuştum, onu yeşil çay ile karıştırdım, hoş bir içimi var. Sabah onu içtim. Ara öğünler yok, yani var da yok. Bugün misafir günü idi, sabahtan akşama koşturdum, yeni oturdum, hatta markete gidip, gelip bir miktarda yolu uzatmak sureti ile yürüdüm, öncesi, silmesi, süpürmesi, ikramı, hizmeti derken aktif bir gün geçti. Ara ögünleri pişirdiklerimin tadına baktıklarıma saydım. Öğlen yemeği yerine buğdaylı, nohutlu, yeşil mercimek, kırmızı biber, turşu, dere otu, yeşil soğanlı salatayı saydım. Akşam da çorba ve yoğurt. Çorbayı pilav tenceresinin yağına (Tencereyi boşaltım, kesinlikle boşalttım :)))), yıkamadım ) Kırmızı mercimek koydum, su yerine de haşladığım buğdayın suyunu koydum, dün aldığım kerevizin yeşil yaprağı çok idi, birazını ayırmıştım, ineceğine yakın onu da içine kıydım. Şaaannneeee bi çorba olmuş. Yoğurtta ev yapımı.

Bugünde böyle tamam oldu. İkramlardan geriye bir şey kalmadı, yenen yendi kalanları da konuya komşuya dağıttım. Börek kırıntılarını kuşlara koydum ki genelde yerim. Zeytinyağlı kuru dolma yapmıştım, onu da hallettim, tencerenin dibine dağılan içi dökemedim, nar ekşili, mayhoş tat da kuşlara uygun olmaz, ben ağzıma atayım bari dedim attım ama düşünüyorum, başka ne yapıla bilirdi, ev artıkları ile beslenen hayvanlar nar ekşisi sever mi, açlıktan her şeyi yer mi ? Düşünüyorum 🙂 Bizim gibi ekonomik tedbirler ile büyütülmüş, israf etme alışkanlığı olmayan, döküp saçamayan insanların yemek karşısındaki tutumları sağlıkla paralel gitmiyor 😦 hayatımda hiiiiiç tabakta yemek bırakmadım, hatta ekmek lokmam bile kalmamıştır. Yeni bir şeyi az miktarda denerim, beğenirsem devam ederim, evlenip çoluğa çoğuğa karışınca artık miktarı çoğalıyor, az kalanlar, tabakta kalanlar ( kızın huyudur, üstüne çalışıyorum) derken yeme alışkanlığım değişti valla, neyse artık bunun bilincindeyim, çare üretmelere başladım, hatta bir iki tane buldum bile.

 

Reklamlar

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

w

Connecting to %s

WordPress.com'da Blog Oluşturun.

Yukarı ↑

%d blogcu bunu beğendi: